Kuulovammaisille tarjottavat tulkkauspalvelut ovat monipuolisia ja räätälöityjä vastaamaan erilaisia kommunikointitarpeita. Tulkkauspalvelut voidaan jakaa pääasiassa kahteen päätyyppiin: viittomakieliseen tulkkaukseen ja kirjoitustulkkaukseen.
Viittomakielinen tulkkaus tarkoittaa, että puhe tulkataan viittomakielelle, jota kuulovammainen henkilö käyttää. Tämä voi olla suomalaista viittomakieltä tai suomenruotsalaista viittomakieltä. Tulkkausta saa myös viitottuna puheena, jossa yhdistyy suomen kieli ja viittomat.
Kirjoitustulkkaus puolestaan tarkoittaa, että puhe kirjoitetaan reaaliaikaisesti tekstiksi, jota kuulovammainen henkilö seuraa tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen näytöltä. Kirjoitustulkkausta voidaan käyttää monissa tilanteissa, kuten kokouksissa, luennoilla ja muissa tapahtumissa, joissa mieluummin keskittyy itse tapahtumaan eikä stressaa siitä, jääkö jotain tärkeää kuulematta.
Voit tilata tulkin tilanteisiin, joissa tarvitsee keskustella toisen ihmisen kanssa tai kuunnella jotakuta. Tulkki voi tulkata viittomakieltä, viitottua puhetta tai puhetta. Tulkkauspalvelua voidaan järjestää myös kirjallisessa muodossa olevan viestin tai tekstin, esimerkiksi lomakkeen, tulkkaamiseen.
Voit käyttää tulkkauspalvelua:
Et voi käyttää tulkkauspalvelua esimerkiksi:
Hyvinvointialueet järjestävät viittomakielen ja muiden kommunikaatiomenetelmien opetuksen. Ota yhteys kotikuntaasi, jos haluat lisätietoa.
Hae oikeutta vammaisten henkilöiden tulkkauspalveluun, jos sinulla on kuulovamma, kuulonäkövamma tai puhevamma ja tarvitset vammasi vuoksi tulkkia. Lisäksi sinulla täytyy olla toimiva kommunikointimenetelmä ja kotikunta Suomessa.
Tulkkauspalveluiden käyttö ei maksa mitään, jos sinulle on Kelasta myönnetty oikeus tulkkauspalvelun käyttöön. Kela huolehtii tulkkien järjestämisestä ja maksamisesta.
Tulkkauspalvelua haetaan Kelasta. Poikkeuksena ovat peruskoulua käyvät lapset ja nuoret, joille tulkkauspalvelu järjestetään opetustoimen kautta. Peruskoulun jälkeisiin opintoihin tulkkauspalvelun järjestää Kela. Kelan kustantamaa tulkkauspalvelua voi saada 180 tuntia vuodessa.
Voit tilata tulkin:
Ilmoita tilauksessasi:
Jos tilaat lähitulkkausta, ilmoita myös:
Kerro tarvittaessa myös:
Näiden ohjeiden avulla voit varmistaa, että saat tarvitsemiasi tulkkauspalveluja sujuvasti ja tehokkaasti. Voit myös lisäksi vielä kysyä tulkilta, tarvitseeko hän jotain ylimääräisiä lisätietoja, jotta tulkkaus olisi mahdollisimman sujuvaa. Esimerkiksi tietyissä tilanteissa voi olla tarpeen, että tulkki voi tarkistaa tai kerrata sanastoa.
Vammaisten tulkkauspalveluista löydät lisätietoja Kelan sivuilta.
Toimitusehdot
Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä. Tuotteisiimme sisältyy arvonlisäveroa. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Meiltä saa tilata niin yksityishenkilöt, yritykset, tukkurit kuin yhdistyksetkin.
Yksityisasiakkaat voivat maksaa tilauksensa ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla.
Tällä hetkellä voit maksaa jo verkkopankeilla, luotto- ja pankkikorteilla, matkapuhelimella osamaksulla. Maksutapapalvelun tarjoaa OP:n Checkout.
Yritysasiakkaat voivat tilata laskulla 7pv netto, kun ensimmäinen tilaus on maksettu ennakkoon. Yritysmyynnin kohdalla olemme joustavia ja usein maksu- ja toimitustapa sovitaan tapauskohtaisesti.
Kotimaan toimitukset pyritään toimittamaan 3,90€ maksavalla 1-luokan kirjelähetyksenä. Tässä kuitenkin painoraja, joten seuraava hinta tulee eteen jo 120g ylittävästä kirjelähetyksestä. Mikäli asiakkaat tilaavat suuria eriä, ne toimitetaan asiakkaan niin halutessa mm: Postin Smartship pakettiautomaattiin ja asiakas saa tällöin txt-viestin kun lähetys on noudettavissa. Tämä toimitus kustantaa 5,90€ / lähetys.
Tilaus on onnistunut kun saat asiasta sähköpostiisi vahvistuksen.
Yritysmyynnissä vastaamme henkilökohtaisesti kaikkiin tilauksiin, jotta saamme rakennettua parhaan mahdollisen lopputuloksen.
Mikäli tilaus jää noutamatta, se palautetaan meille takaisin ja perimme tilaajalta 75€:n sanktiomaksun. Sanktiomaksu koostuu lähetyskuluista, pakkausmateriaaleista, sekä käytetystä ajasta. Tilattu tuote on aina ostopäätös.
Paristotukku kuuluu TMI: Agentti Autiosuon alaisuuteen. Haluamme tuottaa ykköstason palvelua kaikille asiakkaillemme, ja kaikki palaute meidän toiminnasta on kultaakin arvokkaampaa. Meihin tulee ottaa yhteyttä välittömästi silloin, kun kysyttävää ilmenee. Paras yhteydenotto tapa on täyttää "Ota yhteyttä"-kaavake www.kuulokojeparisto.fi sivustolta.
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa kaupasta syntynyt sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi asiakkaan on ilmoitettava meille päätöksestään peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse, faksilla tai sähköpostilla). Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että asiakas lähettää ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.
Paristot ovat kulutustavaraa, ja käytettyjä / avattuja pakkauksia ei korvata. Vain takuunalaiset palautukset huomioidaan. Mikäli olet "vanhingossa" tilannut arvokkaan erän tuotteita, ja haluaa perua tilauksen pyydämme olemaan heti yhteydessä asiakaspalveluumme.
Peruuttamisen vaikutukset
Mikäli asiakas peruuttaa kaupasta syntyneet sopimuksen, yritys palauttaa kaikki asiakkaalta saamat suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että asiakas on valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. Yritys suorittaa palautuksen sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellei kyseessä oleva asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että hänelle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Kaikilla tuotteilla on täysi 14 vuorokauden palautusoikeus. Tuotteen voi palauttaa osoitteeseen: Myllytie 3A 99800 Inari. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton.
Jos toimitettu tuote on vioittunut, voit tehdä tuotteesta virheilmoituksen ja lähettää paketin postiin. Samalla pyydämme ilmoittamaan, palautatko tuotteen ja haluatko rahat takaisin vai toivotko, että lähetämme vastaavan tuotteen vioittuneen tilalle. Rahojen palautusta varten pyydämme ilmoittamaan tilinumeron.
Palautamme postimaksun asiakkaan tilille, mikäli takuunalainen syy on aiheellinen.